جام جهانی 2022| شروع تلخ شیرهای رام نشدنی آفریقا/ پیروزی اقتصادی سوئیس در روز فرصت‌سوزی کامرونی‌ها + فیلم

15:26 - 03 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۲۷۱۳۰
دسته بندی: ورزشی ، عمومی
در نخستین دیدار گروه G جام جهانی 2022 تیم ملی سوئیس موفق شد از سد تیم ملی کامرون بگذرد.

خبرگزاری میزان – در نخستین دیدار روز پنجم از دور گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ تیم ملی سوئیس در اولین دیدار گروه G و از ساعت 13:30 در استادیوم  الجنوب شهر دوحه به مصاف تیم ملی کامرون رفت که در پایان این دیدار پر موقعیت، اما کم گل سوئیسی‌ها موفق شدند با تک گل مهاجم سیاه پوست خود در ابتدای نیمه دوم با نتیجه یک بر صفر از سد شیرهای رام نشدنی آفریقا بگذرند.

نیمه نخست این بازی با برتری مشهود کامرون همراه بود و با وجود نمایش درخشان چوپوموتینگ نماینده آفریقا موفق به باز کردن دروازه سومر نشدند تا اینکه 3 دقیقه پس از شروع نیمه دوم و در دقیقه ۴۸ پاس ژردان شقیری در محوطه جریمه به امبولو رسید و این مهاجم کامرونی‌الاصل موفق به باز کردن دروازه اونانا شد تا در پایان سوئیس با همین تک گل شاگردان رگوبرت سانگ را از پیش رو بردارد.

از نکات جالب در این بازی آنکه امبولو، زننده گل برتری سوئیس به کامرون، اصالتی کامرونی دارد و به همین دلیل ترجیح داد پس از گلزنی برابر کشوری که در آنجا متولد شده، شادی نکند. این در حالیست که پدر و مادر وی هم اکنون در کشور کامرون سکونت دارند.

تیم ملی سوئیس در حالی مقابل کامرون پیروز شد که از زمان شکست 5-0 مقابل آلمان در جام جهانی 1966، هیچ گاه در اولین بازی خود شکست نخورده است.

با این نتیجه سوئیس با 3 امتیاز موقتا در صدر گروه H ایستاد و باید منتظر مصاف تیم‌های ملی برزیل و صربستان در آخرین بازی امشب بماند.

در سایر دیدارهای روز پنجم و از ساعت 16:30 تیم ملی اروگوئه به مصاف کره‌جنوبی خواهد رفت و از ساعت 19:30 پرتغال رو در روی غنا قرار می‌گیرد. در آخرین بازی دور نخست مرحله گروهی تیم ملی برزیل از ساعت 22:30 و با قضاوت علیرضا فغانی به مصاف صربستان می‌رود.

*سوئیس یک – کامرون صفر

گل: بریل امبولو(۴۸) برای سوئیس

کارت زرد: کالینز فای(۳۶) از کامرون/ نیکو الودی(۶۴) و مانوئل آکانجی(83) از سوسیس

داوران: فاکوندو تلو/ کمک داور اول: ایزکیل بریلوفسکی/ کمک داور دوم: گابریل چاد

*ترکیب تیم ملی سوئیس:

یان سومر، سیلوان ویدمر، مانوئل آکانجی، نیکو الودی، ریکاردو رودریگز، رمو فرولر، گرانیت ژاکا، ژردان شکیری(۷۲ - نواه اوکافور)، جبرئیل سو (۷۲ - فابین فری)، روبن وارگاس، بریل امبولو (۷۲ - هریس سفروویچ)

*ترکیب تیم ملی کامرون:

آندره اونانا، نیکولاس انکولو، نوهو تولو، آندره آنگیسا، مارتین هونگلا (۶۸ - گائل اوندوا)، برایان امبوئمو ( ۸۱ - نیکولاس انگامالئو) ، کال توکو اکامبی (۷۴ - کوین انکودو)، چارلز کاستلتو، کالینز، چوپو موتینگ (۷۴- وینسننت ابوبکر)، ساموئل اوم‌گووئه

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *